Akıllı telefonlarda Ubuntu devrimi başlıyor!!



Bir bilgisayar işletim sistemi olan Ubuntu, telefonlarada entegre edilecektir. Ayrıntılar yazılarımızda..
Akıllı telefonlarda Ubuntu devrimi başlıyor. Canonical vakfının akıllı telefonlara yönelik olarak tanıttığı Linux tabanlı işletim sistemi Ubuntu Phone, en erken gelecek yıl cihazlarda boy gösterecekken, vakfın yol haritası da netleşmeye başladı.

Vakıf bir süre önce YouTube, Facebook, Twitter, mail, alarm, saat, takvim gibi 12 çekirdek uygulamayı topluluk ile birlikte geliştireceğini açıklamıştı. İlk Ubuntu cihazlarında bu uygulamalar ön yüklü olarak gelecek.
Ayrıca mobil işletim sistemi 6 ayda bir güncelleme alacak ve Android gibi bir bölünmeye izin verilmeyecek.

Uygulama mağazasının olmaması ilk bakışta bir dezavantaj olarak görülebilir. Ancak Ubuntu işletim sisteminde, Windows işletim sisteminde ön yüklü olarak gelmeyip harici kaynaklardan edindiğimiz pek çok yazılım hazır halde sunuluyor. Bu bakımdan Ubuntu Phone, masaüstü versiyonun yazılımlarını port ederek kullanıma hazır hale getirebilir. Collins'in belirttiği gibi bir uygulama mağazasına ihtiyaç duymadan kullanıcılar ön yüklü uygulamalardan istifade edebilir. Burada çekirdek Ubuntu masaüstü kullanıcılarının hedeflendiği anlaşılıyor.

Sonraki Kayıt Önceki Kayıt

Yorumunu Yaz